Rabu, Mac 03, 2010



Bagaikan gunung berapi yang mahu memuntahkan laharnya...


itu yang aku rasakan...rasanya terlalu banyak yang terpendam...


bagai tak tertahan lagi...


oh...hanya Dia yang mengerti....


hanya Dia yang mengerti.....


ya Allah...rasa apa ini?


tak mampu aku luahkan....


duhai hati....tenanglah dikau....tenanglah...


"Memangku jawatan terkesan indah di luar. Padahal itu hanyalah sesuatu yang rendah(hina)" -Ibnul Wardi



Aku kian mengerti….lelaki selayaknya menjadi pemimpin ummah….aku akui….wanita itu lemah untuk berdiri ditempat itu…terlalu lemah Ya Allah….Ya Allah…sakitnya…beratnya amanah ini….hambamu lemah Ya Allah…




Ya Allah...beratnya amanahMu ini...rasanya seperti aku tidak mampu memikulnya…amanah ini akan membawa aku ke neraka atau syurga...siapalah aku Ya Allah...terlalu banyak dosa...tak layak aku berpijak di bumiMu ini...aku tak mampu menjadi pemimpin yang baik...aku bukanlah khalifah yang baik..bukan juga hamba yang baik…tapi Kau tahu…aku sentiasa mencuba…namun Ya Allah…kekuatan itu rasanya makin hilang…




Ya Allah…di saat ini, hanya Kau yang mengerti…apa yang tersimpan di jiwa kerdil ini...mahu sahaja aku luahkan....tapi...siapalah yang lebih mengerti...melainkan diriMu...sesungguhnya Engkau lebih mengetahui...Engkau yang lebih mengerti...hebat benar penangan ujianMu...berilah aku kekuatan...





Maafkan aku…andai aku tidak memberikan hakmu selayaknya…wahai adik-adikku….maafkan aku…aku tak bijak memimpin…aku masih memerlukan bimbingan…



buat sahabat....maafkan daku....aku banyak memilih untuk menyendiri....memendam rasa.....mengubat hati...biarlah antara aku dan Dia....




buat keluargaku....maafkan kakak...singkat rasanya perjalanan hidup ini.....kakak tak sempat buat apa-apa pun untuk kalian...masa kakak lebih banyak kakak luangkan di luar...bersama insan-insan lain...ketahuilah...bukan itu kehendakku...tapi keadaannya begitu...rindu saat kecil-kecil dulu...Ya Allah.....sayunya....





sayunya....kenapa dengan aku ni? Ya Allah....






oh kalian....maafkan daku...semoga suatu hari nanti kalian akan mengerti....

2 ulasan:

  1. sayu rasanya mdengar...
    xpe...adukan segala masalah...
    kerana hanya Allah yg dpt selesaikan masalah...
    bykkan sabar...
    ada ramai orang yg menyokong dr belakang...

    BalasPadam
  2. "sungguh indah dunia ini bagi orang mukmin, dia hanya melakukan sedikit amal, tetapi ia adalah bekal menuju ke syurga."

    sesungguhnya perjalanan hidup ini masih panjang......

    BalasPadam

Jejak anda...